sâmbătă, 24 iulie 2010

LICENTA

Intr-adevar nu am mai scris pe blog de cateva luni bune si asta numai pentru ca am fost in perioada de LICENTA. Si sunt foarte fericita ca am terminat si am trecut peste aceasta perioada cu bine :)

Licenta la URA consta (in continuare) din 2 probe: proba scrisa si proba orala, desi la alte universitati de profil se da numai proba orala (de exemplu ASE).

Proba scrisa consta in 45 de intrebari grile cu un singur raspuns corect din mai multe materii studiate in cei 3 ani de facultate. La facultatea pe care am terminat-o eu, Management-Marketing, Specializare Management, intrebarile erau din 6 materii (respectiv, Management General - include Bazele managementului + Sisteme si Tehnici manageriale -, Managementul productiei, Strategii de firma, Managementul resurselor umane, Bazele marketingului, Politici si strategii de marketing), in timp ce la Specializarea Marketing, intrebarile erau din 7 materii (aceleasi ca la Management, mai putin Managementul Productiei care era inlocuit de Comportamentul consumatorului si Marketingul serviciilor).

Practic din aceste 45 de intrebari, 15 sunt la prima vedere, iar 30 sunt din Ghidul de Licenta, care curprinde 400 de intrebari din toate materiile mai sus mentionate. Din aceste 30 de intrebari din ghid, 15 au raspunsul corect in ghid, iar restul de 15 nu au.

Cel mai bine este sa incepi din timp sa cauti in manuale (daca le ai acasa) sau sa mergi la biblioteca si sa cauti in manualele aferente disciplinelor raspunsurile la aceste 400 de grile. Este bine sa verifici si grilele cu raspunsuri pentru ca se intampla sa fie si cateva gresite.

Intr-un final, daca sti raspunsul la cele 30 de intrebari (din 45) care se regasesc si in Ghid, atunci ai nota 7 garantata. Ramane doar sa vezi ce faci pentru celalalte 15 la prima vedere. In cazul meu. n-am avut nicio problema la intrebarile din ghid - se repetasem de atatea ori incat le stiam extrem de bine. Mai neplacut a fost la cele la prima vedere, pentru ca majoritatea erau din marketing ceea nu e ft ft ok pentru un student la Management. Mie nu prea mi-a iesit cu datul cu banul ... asa ca ce am gresit la examenul scris a fost numai la intrebarile la prima vedere.

Pentru proba orala, trebuie mai intai sa promovezi proba scrisa. Practic, proba orala consta in sustinerea timp de 5-6 min a lucrarii de licenta. Si sincer nu e chiar asa de greu :) In comisia mea a fost si un prof care mereu te intrerupea pt a iti pune intrebari, multe intrebari, unele chiar pe langa subiect. Adevarul este ca nu am stiu sa raspund la toate, am incercat sa raspund mai langa intrebare, dar vazand ca profu insista sa ii raspund direct la intrebare, am fost nevoita sa spun adevarul: nu stiu. Si in acele momente mi-a fost frica sa nu o fi dat-o in bara pentru ca nu stiam, insa, supa fiecare intrerupere, intrebare si, eventual, raspuns corect, continuam sa vorbesc despre lucrarea mea si cred ca faptul ca nu m-am pierdut atunci cand nu am stiut raspunsul si faptul ca am putut sa vorbesc mai departe despre tema mea, fara AAAaaa-uri si altele a contat infinit mai mult decat faptul ca la unele intrebari nu am stiut sa raspund.

Per total, am luat 8.40 la scris si 10 la oral, medie finala si nota de licenta 9.20, ceea ce e foarte bine din punctul meu de vedere :)

Examenul de licenta nu este foarte greu. Daca ai ceva stapanire de sine si iti cunosti bine bine cel putin prezentarea, daca nu si toata lucrarea, atunci nu vor fi probleme la oral si conteaza, deci, mai mult sa vi cu o nota mare de la scris.

Drept urmare, e bine sa lucrezi cele 400 de grile si sa le repeti de cate ori poti, sa ai un dram de noroc in ceea ce priveste cele 15 intrebari la prima vedere si o sa ai o nota mare la scris. Apoi, la oral, cel mai important este sa nu te pierzi. Chiar daca ti se pune o intrebare aiurea si nu sti sa raspunzi, treci peste ... e mult mai rau sa nu sti raspunsul si apoi sa nu mai scoti un sunet decat sa recunosti ca nu stiu si sa ceri voie sa spui mai departe ceea ce sti.

Niciun comentariu: